Takım, araçlarının yedinci ve sekizinci olduğu
Hungaroring'deki performansından dolayı hayal kırıklığına uğradı. Ancak kağıt üzerinde takım için daha az umut verici bir pist olarak görünen
Spa-Francorchamps'ta
Charles Leclerc pole pozisyonunu aldı ve yarışı podyumda tamamladı.
Pazar günkü yarıştan sonra konuşan
Vasseur, sonuçların haftadan haftaya değişmesinin
Red Bull'un arkasındaki takımların performanslarının birbirine ne kadar yakın olduğunu gösterdiğini söyledi.
Ferrari'nin
Spa'daki güçlü hafta sonunu,
McLaren'in
Silverstone ve
Hungaroring'de arka arkaya podyuma çıkmasının ardından gösterdiği performansla karşılaştırdı.
Pazar günü
Belçika'da yapılan yarışın ardından basına konuşan
Vasseur, "Çok sakin kalacağım çünkü bir hafta önce de aynı toplantıyı yapmıştık ve dünyanın sonundaydık,
McLaren uçuyordu ve biz aptaldık vs. Ama bir hafta sonra
McLaren arkamızda ve biz öndeyiz. Bu da sakin kalmamız gerektiği anlamına geliyor.
Gridin birbirine çok yakın olduğunu biliyoruz ki 2. ile 11. arasında 0.1-0.2 saniye var." dedi.
Takımın Belçika'da elde ettiği güçlü sonucun yaz tatiline girmek için olumlu bir kapanış olduğunu söyledi.
Vasseur, "Sezonun sonu değil, daha yapacak çok işimiz var ama sezonun ilk bölümünü olumlu bir şekilde bitirmek iyi oldu." dedi.
Ancak
Vasseur, Ferrari'nin
Spa'daki formunun başka yerlerde ve farklı durumlarda da tekrarlanmasını istiyor. "Her koşulda güçlü bir hafta sonuna ihtiyacımız var: Yağmur, geçiş, kuru lastiklerde ya da uzun ve kısa stintlerde; kısacası hepsinde iyi performans göstermeliyiz. Bu bizim için iyi. Şimdi neden bazı pistlerde diğerlerine göre daha rahat olduğumuzu anlamamız gerekiyor."
Ferrari'nin
Spa'daki performansı için cesaret verici bir işaret,
Lewis Hamilton'ın yarışta
Leclerc'i yakalayamamasıydı.
Vasseur, lastik ömründeki iyileşmenin aracın
Spa'daki üstün performansının bir sonucu olduğunu söyledi: "Bazen hızınız olmadığında lastikleri fazla zorlamak zorunda kalırsınız. Herkes lastikleri koruyor,
Red Bull bile yarış sırasında lastiklerini korudu. Hızınız olmadığında idare etmek zorundasınız ya da zorlarsınız lastiklere zarar verirsiniz. Ama durumun ana itici gücü bu. Mesela strateji için, hızınız olduğunda iyi bir stratejiye sahip olmak, hızınız olmadığında iyi bir stratejiye sahip olmaktan çok daha kolaydır. Hızınız olmadığında ne yaparsanız yapın öndekilerden çok uzakta olacaksınız. Lastikler için de durum neredeyse aynı. Hızınız varsa, bunu yönetmek çok daha kolaydır. Hızınız olmadığında, lastikleri ve aracı zorlamak zorundasınız."
Yorumlar